fredag 16 oktober 2009




Gammalt och svart.

4 kommentarer:

Robert Pettersson sa...

Om jag inte minns fel var jag med när du scannade in dom där negativen. Och jag minns att jag tyckte att bilden med benen var speciellt bra...det tycker jag nu också :) Vad jag inte minns var hur mycket ljusskadan gör för bilden. Mystik och nästan till och med kontext(nu börjar jag nästan låta lite pretto, så nu lägger jag av :P).

Den andra bilden kapslar väl in min känsla av att resa med tåg. Inte bara det jag brukar se, utan också det jag oftast känner då.

Kort och gott: Fin diptyk :)

Stella Huber sa...

Du minns nog mycket rätt att du var med. Hur hade jag annars som ensam quinna klarat av maskineriet?
:)
Ja jag kom inte heller ih[g ljusskadan! Jag provade att skära bort den men det blir inte alls samma sak.

Ja, jag förstår precis vad du menar tror jag. Tågkänslan.

Min känsla är att man sitter i en kokong, en mycket trevlig sådan. Och när man ser världen ut genom kokongens rena glasfönster samtidigt som man hör det lågmälda dunkandet från tåget, så upplever man världen mer positivt. Man "slipper" vara ute i verkligheten, man kan bara njuta av visionen, bilden av den.

Kräm

Anonym sa...

bra beskrivning av tågåkandets fördelar. man rör sig genom världen utan att behöva röra ett finger (eller en fot). det är bekvämt och ofarligt, man behöver inte ta ställning eller agera.

cissi sa...

inte anonym, utan cissi sa det ovan